Coolblue ervaringen en reviews

6 Reviews van Coolblue
Alles Nuttigst Hoogste Beoordeling Laagste Beoordeling Schrijf een review
  1. 5
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    100
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    100

    Wasmachine besteld en twee vriendelijke heren kwam deze bezorgen. Vervolgens ook even de oude meegenomen die toch stuk was. Fijne service, zoals ze beloven.

    Lees meer...
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)Je hebt al gestemd
  2. 1.5
    Bestelgemak
    30
    Klantenservice
    30
    Prijs/Kwaliteit
    30
    Verzending
    30

    TV bij Coolblue.nl gekocht, een Philips en deze zit nog in de garantietermijn. De TV vertoont een vervelende storing: Voornamelijk tijdens het zappen naar andere zenders gaat ineens het beeld op zwart. Hij doet dan helemaal niets meer en reageert op geen enkel signaal, wat je ook indrukt op de afstandsbediening. Alleen stroom eraf helpt. Dit herhaalt zich zo om de paar weken. Gemeld bij Coolblue. Coolblue heeft de TV eerst onderzocht en daarna doorgestuurd naar een specialist. Na 2 weken was ie ‘gerepareerd’. Naar mijn gevoel erg snel en dat bleek te kloppen. Helaas kwam het na een paar dagen weer voor. Ook weer gemeld. Na veel e-mailverkeer blijkt dat ze alleen een software update hebben gedaan. Die had ik zelf, en op aanraden van Coolblue al uitgevoerd. Evenals de timer controleren/uitzetten en terugzetten op fabrieksinstellingen. Dit had ik voor de zekerheid ook schriftelijk meegestuurd. Daar is dus niets mee gedaan/niet gelezen! Coolblue wil nu de TV weer opsturen. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in en heb dat aangegeven. Mijn voorstel, ruilen voor een soortgelijk ander toestel of het bedrag retour doen ze niet. Ook na het aangeven dat ze zich aan de wet dienen te houden met verwijzingen naar ACM en Consuwijzer weigeren ze om tot een passende oplossing te komen. Zij willen eerst 3 reparatie-pogingen afwachten. Inmiddels heb ik ook meerdere slechte ervaringen gelezen als het om de service na een aankoop bij Coolblue gaat. Het komt zelfs voor dat een klant erachter is gekomen dat zijn product helemaal niet ter reparatie was aangeboden! Wat mij ook opvalt is dat Coolblue de mogelijkheid tot het geven van een review op Google heeft uitgeschakeld…

    Lees meer...
    - Negatieve Punten: Verschuilen zich achter leverancier Houden zich niet aan de geldende wettelijke regels! Geven geen antwoord op gestelde vragen Willen alleen maar 3x (!) je gekochte product opsturen
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)Je hebt al gestemd
  3. Flink beschadigde droger geleverd (deuken in de zijkant). Er is compensatie geboden van 7,5% niet accepteerd i.v.m. niet weten schade binnenkant droger. Product niet meer op voorraad dus moeten bijbetalen voor een andere droger met zelfde specificaties. Besloten alles terug te sturen. Als compensatie en gratis tijdvak aanbieden doet Coolblue niet, je krijgt uiterlijk s’nachts om 2 uur te horen hoe laat ze komen. Meerdere malen aangeven fulltime te werken en overdag niet thuis te zijn. Als je een tijdvak wilt kiezen moet je daarvoor betalen ook al stuur je iets terug omdat Coolblue het niet goed heeft geleverd. Als klant moet je, je maar aanpassen aan Coolblue. Uiteindelijk na veel moeite de droger en tussenstuk kunnen terugsturen, alles meegegeven aan bezorger en nu zijn ze het tussenstuk kwijt en is het maar afwachten of we ons geld terugkrijgen terwijl we voor het tekenen speciaal aan de bezorger die de spullen kwam ophalen hebben gevraagd of hij heeft vermeld dat wij ook het tussenstuk hebben teruggestuurd. Nooit meer Coolblue. Ze hebben qua klantenservice en klantbeleving nog heel wat te leren van Bol.com, die hebben tenminste wel een glimlach op ons gezicht weten te toveren.

  4. Reageer
    alexander debeuckelaere 26 mei 2020 om 13:16
    1.75
    Bestelgemak
    40
    Klantenservice
    0
    Prijs/Kwaliteit
    50
    Verzending
    50

    Gsm heeft het na 1 jaar binnen de garantieperiode begeven. Opgestuurd op 29 april naar Coolblue.
    Op 14 mei gebeld en de gsm is zelfs nog niet eens tot bij Coolblue geraakt. Reden: Vertraging bij Bpost wegens coronacrisis. Geen probleem, de medewerker belooft me dat ik na 10 dagen mag terugbellen en een nieuw toestel mag claimen wanneer hij nog steeds niet zou zijn toegekomen.
    Op 26 mei bel ik terug en een andere medewerker komt met niets beter voor de dag dan me een toestel in bruikleen aan te bieden waar ik 100 percent van de aankoopprijs borg voor mag betalen. Na een maand mag ik nog steeds braaf blijven wachten op mijn toestel! Het feit dat zijn collega eerder met een beter voorstel kwam vond hij ‘jammer’.
    Ik weet dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dit kan gebeuren maar je komt als bedrijf niet terug op je beloftes die je naar je klanten toe gemaakt hebt. Moest ik dit hebben geweten had ik al op 14 mei al meteen een nieuw toestel gekocht.
    Klantenservice 0!

    Lees meer...
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)Je hebt al gestemd
  5. 0.5
    Bestelgemak
    10
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    10
    Verzending
    10

    Garantie bij #Coolblue een lachtertje!! HP printer kapot kan gebeuren, voor garantie op gestuurd scannen wazig en printen soms letters door mekaar,kwam terug scannen nog steeds wazig en en de hele inktslee werkte niet meer!! kortom niet getest, lees meerdere reviews over de garantie bij Coolblue verkopen gaat inderdaad super snel! garantie daar houden ze niet zo van bij Coolblue! factuur: 219490703

    Lees meer...
    + Positieve Punten: snel geleverd
    - Negatieve Punten: garantie vergeet het, je kan het opsturen en krijgt het gewoon weer kapot terug, lees reviews!
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)Je hebt al gestemd
  6. 5
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    100
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    100

    Great website with a good UX! I ordered and get it very quick delivered in Dubai. Thank you Coolblue for a great service!

    Lees meer...
    + Positieve Punten: UX is great, everybody is positive and makes a small party from each sale.
    - Negatieve Punten: None! Pieter did a great job with his company and crew!
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)Je hebt al gestemd

Schrijf jouw beoordeling

Eindscore

Coolblue is een bekende webshop dat bekent staat om de blauwe doos, grappige slogans, innovativiteit en is een sterk groeiend bedrijf, maar belangrijker nog: zij bieden de ultieme klantexperience. Bij Coolblue staat de klant centraal en wordt er (bijna) alles aan gedaan om de klant tevreden te houden. De slogan luidt niet voor niets: Alles voor een glimlach. Dat is dan ook waar Coolblue zich dagelijks mee bezig houdt, klanten tevreden houden door producten naar wens te leveren, ook na aankoop klaar te staan voor de klant en goed en adequaat reageren op problemen. Coolblue is ooit begonnen op een klein zolderkamertje met drie man in 1999. Vanuit dat kleine kamertje verkochten de eindbazen mp3 spelers via het internet. Dit liep erg hard en na een jaar was het al tijd voor een eigen kantoor. Coolblue is nu uitgegroeid tot een bedrijf met een miljoenen omzet met meer dan 1500 Coolblue’ers in dienst. Deze groei hebben zij voornamelijk aan hunzelf te danken en de manier van ondernemen. Bij Coolblue gaat niemand zonder een glimlach naar huis en worden alle problemen klantvriendelijk opgelost.

Producten werden voorheen altijd verkocht in meer dan 320 gespecialiseerde webshops. Coolblue creëerde voor ieder productgroep een eigen webshop en plaatste alleen de beste en aantrekkelijkste producten van een bepaalde productgroep in de webshop. Vanaf 2018 heeft het bedrijf besloten om alle gespecialiseerde shops onder één domeinnaam te hangen. TVstore.nl wordt bijvoorbeeld nu doorgeleid naar Coolblue.nl. Op het hoofddomein worden nu ook de beste televisies aangeboden, zodat je alleen de keuze hebt uit de beste producten. Erg handig is dat je gemakkelijk kunt filteren op bepaalde aspecten. Als een TV maximaal een bepaalde grootte mag hebben dan kun je dit aangeven. Maar je kunt daarnaast ook filteren op functies, energieklassen, bouwjaar en veel meer aspecten die voor jou belangrijk kunnen zijn. Daarnaast is er altijd een top 10 weergegeven van de best geteste producten en de meest verkochte producten. Kom je er toch niet uit? Dan kun je altijd een productspecialist inschakelen.

Coolblue staat klaar voor haar klanten

Coolblue staat altijd klaar om je te woord te staan bij vragen of problemen. Zo kun je op vele verschillende manieren contact opnemen met een medewerker, en het fijne is dat je direct ziet hoelang het duurt voordat je antwoord krijgt. Je kunt bijvoorbeeld contact opnemen via de live chat, telefoon, social media, e-mail en WhatsApp. Wil je toch persoonlijk contact dan kun je naar 1 van de 5 Coolblue winkels. Deze winkels zijn strategisch gepositioneerd over heel Nederland (en België), zodat er altijd wel een winkel in de buurt is. Naast dat je persoonlijk geholpen kan worden, kun je uiteraard ook de producten een keer in het echt zien. Uiteraard staan niet alle producten in de winkel, maar een groot gedeelte wel. Wil je graag een product eerst zien in de winkel, dan kun je dit aangeven via één van de contactkanalen. Een medewerker zorgt dan dat jouw product klaarligt in de winkel, zodat jij hem kan bekijken. Onder het genot van een bakje koffie of thee kun je dan je nieuwe product bekijken en uitproberen. Uiteraard ben je niet verplicht om het product ook daadwerkelijk te kopen.

Waar Coolblue als één van de eerste mee begonnen is het fenomeen vandaag besteld, morgen in huis. Je kunt tot 23:59 bestellen en het product de volgende dag geleverd krijgen. Zélfs op zondag, waar de meeste bedrijven nog steeds een extra toeslag voor rekenen. Daarnaast worden er ook avondbezorgingen aangeboden en kunnen producten op afspraak worden bezorgd. Witgoed wordt zelfs door een eigen pakketdienst van Coolblue geleverd. Alle producten kunnen gratis geretourneerd worden.

Iets interessants gezien bij Coolblue? Het is altijd belangrijk om eerst even de ervaringen en reviews van anderen te lezen. Zo weet je direct waar je aan toe bent, hoe er met problemen wordt omgegaan en of de website wel betrouwbaar is. Op 123Klantervaringen staat een overzicht van recensies van klanten die al eerder ervaring hebben gehad met Coolblue. Zo lees je super makkelijk ervaringen van andere consumenten, die geschreven zijn door consumenten zoals jij en ik. Zo kan jij ook gemakkelijk je ervaring achterlaten op deze website om andere klanten jouw Coolblue review te laten lezen.

Is Coolblue betrouwbaar?

Voordelen bestellen bij Coolblue.nl:

  • Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  • Klantenservice top-noch
  • Grote naamsbekendheid
  • Vijf fysieke winkels

De Coolblue klantenservice

Service Kenmerken
Betaalmethoden Alle betaalmethoden die je kunt bedenken
Verzendkosten Altijd gratis
Levertijd Voor 23:59 besteld, morgen in huis. Ook op zondag
Bedenktijd 30 dagen
Retourneren Gratis

Coolblue klachten

Waar mensen werken kunnen wel eens foutjes voorkomen en bij eerlijke reviews horen ook klachten. Hoewel bij Coolblue de klant altijd centraal staat en zij altijd hun best doen om iedereen te helpen kan er soms wel eens iets fout gaan. Wij adviseren dan ook om eerst contact op te nemen met Coolblue bij problemen. Is er contact geweest en wil je toch je verhaal kwijt? Doe dit dan netjes, anders zijn wij genoodzaakt je review te bewerken of te weigeren.

Coolblue kortingscode

Veel websites stellen voor een klein groepje consumenten kortingscodes beschikbaar om ze te laten profiteren van extra korting op hun aankopen. Deze codes zijn meestal geldig op het gehele assortiment of slechts een klein productgroep. Bij 123Klantervaringen plaatsen wij ook direct alle beschikbare kortingscodes, zodat je niet alleen alle ervaringen bij de hand hebt, maar ook alle voordelen. Indien er een Coolblue kortingscode beschikbaar is wordt deze hieronder getoond. Door op de rode knop te klikken wordt de kortingscode zichtbaar en kun je deze gebruiken.

Coolblue
4.7 Score
6 reviews
Schrijf een review
Bestelgemak
4.8
Klantenservice
4.1
Prijs/Kwaliteit
5.0
Verzending
5.0

Is Coolblue betrouwbaar?

Wij controleren aan de hand van verschillende gegevens van Coolblue of dit bedrijf betrouwbaar is. Denk hierbij aan een inschrijving in het handelsregister, een adrescontrole en er wordt gekeken of Coolblue een keurmerk heeft. Op de pagina kan je reviews inzien van klanten die eerder een ervaring hebben gehad met dit bedrijf. Je krijgt ook de mogelijkheid om je eigen Coolblue ervaring te delen met andere gebruikers.

Kan ik hier mijn eigen Coolblue ervaring delen?

Ja, wij bieden de mogelijkheid om je eigen Coolblue review te delen met onze bezoekers. Je Coolblue beoordeling is eenvoudig te schrijven en de score wordt bepaald op basis van bestelgemak, klantenservice, prijs/kwaliteit en verzending (indien mogelijk).

Wat voor bedrijf is Coolblue?

Coolblue is vooral actief in de categorie Elektronica. Het kan zo zijn dat Coolblue ook actief is in andere sectoren.

Wordt mijn Coolblue review geplaatst?

Wanneer een review in strijd is met onze regels dan behouden wij het recht om de review niet te publiceren. Bijvoorbeeld bij grof taalgebruik of negatieve reviews die geplaatst zijn via een proxy.