Coolblue ervaringen en reviews

18 Opmerkingen van Coolblue
Toon alles Handigst Hoogste Beoordeling Laagste Beoordeling Uw recensie toevoegen
  1. 5
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    100
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    100

    Wasmachine besteld en twee vriendelijke heren kwam deze bezorgen. Vervolgens ook even de oude meegenomen die toch stuk was. Fijne service, zoals ze beloven.

    Lees meer...
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  2. 1.5
    Bestelgemak
    30
    Klantenservice
    30
    Prijs/Kwaliteit
    30
    Verzending
    30

    TV bij Coolblue.nl gekocht, een Philips en deze zit nog in de garantietermijn. De TV vertoont een vervelende storing: Voornamelijk tijdens het zappen naar andere zenders gaat ineens het beeld op zwart. Hij doet dan helemaal niets meer en reageert op geen enkel signaal, wat je ook indrukt op de afstandsbediening. Alleen stroom eraf helpt. Dit herhaalt zich zo om de paar weken. Gemeld bij Coolblue. Coolblue heeft de TV eerst onderzocht en daarna doorgestuurd naar een specialist. Na 2 weken was ie ‘gerepareerd’. Naar mijn gevoel erg snel en dat bleek te kloppen. Helaas kwam het na een paar dagen weer voor. Ook weer gemeld. Na veel e-mailverkeer blijkt dat ze alleen een software update hebben gedaan. Die had ik zelf, en op aanraden van Coolblue al uitgevoerd. Evenals de timer controleren/uitzetten en terugzetten op fabrieksinstellingen. Dit had ik voor de zekerheid ook schriftelijk meegestuurd. Daar is dus niets mee gedaan/niet gelezen! Coolblue wil nu de TV weer opsturen. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in en heb dat aangegeven. Mijn voorstel, ruilen voor een soortgelijk ander toestel of het bedrag retour doen ze niet. Ook na het aangeven dat ze zich aan de wet dienen te houden met verwijzingen naar ACM en Consuwijzer weigeren ze om tot een passende oplossing te komen. Zij willen eerst 3 reparatie-pogingen afwachten. Inmiddels heb ik ook meerdere slechte ervaringen gelezen als het om de service na een aankoop bij Coolblue gaat. Het komt zelfs voor dat een klant erachter is gekomen dat zijn product helemaal niet ter reparatie was aangeboden! Wat mij ook opvalt is dat Coolblue de mogelijkheid tot het geven van een review op Google heeft uitgeschakeld…

    Lees meer...
    - Minpunten: Verschuilen zich achter leverancier Houden zich niet aan de geldende wettelijke regels! Geven geen antwoord op gestelde vragen Willen alleen maar 3x (!) je gekochte product opsturen
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  3. Flink beschadigde droger geleverd (deuken in de zijkant). Er is compensatie geboden van 7,5% niet accepteerd i.v.m. niet weten schade binnenkant droger. Product niet meer op voorraad dus moeten bijbetalen voor een andere droger met zelfde specificaties. Besloten alles terug te sturen. Als compensatie en gratis tijdvak aanbieden doet Coolblue niet, je krijgt uiterlijk s’nachts om 2 uur te horen hoe laat ze komen. Meerdere malen aangeven fulltime te werken en overdag niet thuis te zijn. Als je een tijdvak wilt kiezen moet je daarvoor betalen ook al stuur je iets terug omdat Coolblue het niet goed heeft geleverd. Als klant moet je, je maar aanpassen aan Coolblue. Uiteindelijk na veel moeite de droger en tussenstuk kunnen terugsturen, alles meegegeven aan bezorger en nu zijn ze het tussenstuk kwijt en is het maar afwachten of we ons geld terugkrijgen terwijl we voor het tekenen speciaal aan de bezorger die de spullen kwam ophalen hebben gevraagd of hij heeft vermeld dat wij ook het tussenstuk hebben teruggestuurd. Nooit meer Coolblue. Ze hebben qua klantenservice en klantbeleving nog heel wat te leren van Bol.com, die hebben tenminste wel een glimlach op ons gezicht weten te toveren.

  4. Antwoord
    alexander debeuckelaere 26 mei 2020 op 13:16
    1.75
    Bestelgemak
    40
    Klantenservice
    0
    Prijs/Kwaliteit
    50
    Verzending
    50

    Gsm heeft het na 1 jaar binnen de garantieperiode begeven. Opgestuurd op 29 april naar Coolblue.
    Op 14 mei gebeld en de gsm is zelfs nog niet eens tot bij Coolblue geraakt. Reden: Vertraging bij Bpost wegens coronacrisis. Geen probleem, de medewerker belooft me dat ik na 10 dagen mag terugbellen en een nieuw toestel mag claimen wanneer hij nog steeds niet zou zijn toegekomen.
    Op 26 mei bel ik terug en een andere medewerker komt met niets beter voor de dag dan me een toestel in bruikleen aan te bieden waar ik 100 percent van de aankoopprijs borg voor mag betalen. Na een maand mag ik nog steeds braaf blijven wachten op mijn toestel! Het feit dat zijn collega eerder met een beter voorstel kwam vond hij ‘jammer’.
    Ik weet dat het uitzonderlijke tijden zijn en dat dit kan gebeuren maar je komt als bedrijf niet terug op je beloftes die je naar je klanten toe gemaakt hebt. Moest ik dit hebben geweten had ik al op 14 mei al meteen een nieuw toestel gekocht.
    Klantenservice 0!

    Lees meer...
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  5. 0.5
    Bestelgemak
    10
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    10
    Verzending
    10

    Garantie bij #Coolblue een lachtertje!! HP printer kapot kan gebeuren, voor garantie op gestuurd scannen wazig en printen soms letters door mekaar,kwam terug scannen nog steeds wazig en en de hele inktslee werkte niet meer!! kortom niet getest, lees meerdere reviews over de garantie bij Coolblue verkopen gaat inderdaad super snel! garantie daar houden ze niet zo van bij Coolblue! factuur: 219490703

    Lees meer...
    + Pluspunten: snel geleverd
    - Minpunten: garantie vergeet het, je kan het opsturen en krijgt het gewoon weer kapot terug, lees reviews!
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  6. 5
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    100
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    100

    Great website with a good UX! I ordered and get it very quick delivered in Dubai. Thank you Coolblue for a great service!

    Lees meer...
    + Pluspunten: UX is great, everybody is positive and makes a small party from each sale.
    - Minpunten: None! Pieter did a great job with his company and crew!
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  7. 0.5
    Bestelgemak
    10
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    10
    Verzending
    10

    Beste heer/mevrouw,

    Gisteren 02-12-20 zijn wij met onze zoon van 8 jaar voor zijn verjaardag naar jullie winkel geweest om zijn cadeau uit te kiezen. Deze zou vandaag bezorgd worden, want was niet op voorraad… Om 10.36 krijg ik een SMS waarin staat dat de bezorger 15 min later komt bezorgen, dus ik rijd naar huis van mijn werk. Daarna word de bezorg tijd tot 2x veranderd, naar 12.30 uur. Toen heb ik gebeld met jullie klantenservice waar ik 33 min in de wacht heb gestaan. Binnen 2 min vertelde deze vrouw dat ik moest blijven wachten want het zou nog een uurtje duren… En het werd ZEKER vandaag bezorgd. Daarna geprobeerd iemand via Facebook messenger te bereiken, waar ik tot nu toe geen reactie heb ontvangen.
    Nu 13.50 krijg ik weer een mailtje dat mijn pakketje zaterdag pas word geleverd!

    Lees meer...
    + Pluspunten: Geen!
    - Minpunten: Slechte service Afspraak niet nakomen Lange wachttijden Klantenservice niet bereikbaar
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  8. 2.1
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    60
    Verzending
    0

    Er zijn al vele klachten over de bezorging bij Coolblue.
    Men maakt reclame dat ze aan huis leveren tot de 4e verdiep of hoger.
    Dat blijkt dan achteraf alleen te gelden voor witgoed machines.

    Dus wij konden als 70+ de zware magnetron naar de 2e verdiep tillen
    en de oude weer naar beneden.
    De klantenservice deed helemaal niets want dit was normaal bij bezorging door PostNL.
    Waren zelfs nog € 10 meer kwijt dan op andere sites
    en dat met zo’n slechte service !!!!!!
    Dus let op om hier te bestellen!!!

    Lees meer...
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  9. Antwoord
    Tonnie Hellingwerf 1 juli 2021 op 07:29
    1.1
    Bestelgemak
    60
    Klantenservice
    0
    Prijs/Kwaliteit
    20
    Verzending
    10

    Omdat er interviews geweest zijn met de eigenaren en service zo hoog in het vaandel staat heb ik gekozen voor Coolblue. Omdat ik voor service ga heb ik de BTW vrije dagen bij mediamarkt laten schieten. Betaal dan liever iets meer. Vandaag bestellen morgen in huis bleek al niet zo te zijn. Moest 4 dagen wachten. Oke ga voor service dan maar even zonder TV. Zou 1 juli gebracht en geinstalleerd worden. Mailtje en bevestiging hierover gekregen en ik zou s-nachts geinformeerd worden hoe laat. Ja hoor geen mail dan maar bellen. Sorry mevrouw foutje in het systeem we kunnen over weer 4 dagen komen. Ik zou ter compensatie, na aandringen, een vergoeding kunnen krijgen van wel € 50,00 WOW en dat voor 2 dagen verlof opnemen en meer te betalen (mediamarkt BTW vrije dagen) ivm verwachte goede service en niet te vergeten mijn hoog opgelopen irritatie en woede. Ik heb per direct mijn bestelling geannuleerd en als klap op de vuurpijl kan ik ook nog eens 3 dagen wachten op het terugstorten van mijn geld. NOOIT meer Coolblue voor mij.

    Lees meer...
    + Pluspunten: Ja iets kopen gaat natuurlijk prima maar daarna pppfff
    - Minpunten: Slechte service
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  10. 1.1
    Bestelgemak
    10
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    60
    Verzending
    10

    Nou hier zakt werkelijk mijn broek van af.
    Wat een organisatie alles maar werkelijk fout daar.
    In het verleden iets overgekocht maar is stuk gegaan.
    Heb het aangeboden bij Coolbleu.
    Kreeg netjes de mail dat ik een shoptegoed kreeg heel netjes.
    Toen ik wilde gaan bestellen gebeurde het volgende.
    Shoptegoed stond bij de oude klant in zijn webshop terwijl ik de reparatie op mijn gegevens heb verzonden.
    Nu inmiddels 4 dagen verder en meer dan 6 uur aan de telefoon nog steeds niet opgelost.
    Als ik alles uit moet gaan schrijven wat er allemaal fout is gegaan heb ik nog wel een A4 tje nodig.
    Wat ​een slechte organisatie qua klantenservice en klachtafhandeling

    Lees meer...
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  11. 1.85
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    30
    Verzending
    10

    Meest slechte bedrijf ooit…!!!! Bestelling van ruim € 1000 geplaatst ordernummer 56118262 Geeft het afhaalpunt van de Hema mijn pakketten aan iemand met een andere straatnaam maar zelfde huisnummer mee… zogenaamd doen ze dan onderzoek en krijg je een mail terug dat je maar aangifte moet doen bij de politie maar dat is niet mogelijk om aangifte te doen van iets wat nog niet in jou bezit was… je word dus door PostNL coolblue en de Hema van het kastje naar de muur gestuurd..!!!!! Bestel hier nooit iets mensen zeer slecht bedrijf en sclechte service… maja de wachttijd van de klantenservice van ruim 45min zegt in dit geval weer genoeg het regent over dit bedrijf klachten.!!! Ben gewaarschuwd..!!!!!

    Lees meer...
    - Minpunten: Slechte klantenservice Onbeleefde medewerkers Lange wachttijd Van kastje na de muur tactiek
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  12. Onlangs bij Coolblue een computer gekocht met de nodige accessoires. Hierbij zat ook een Office pakket van € 142,49. Bij de Telgraaf webshop zag ik een dag later hetzelfde pakket staan voor € 24,99. Een prijsverschil van € 124,50. Aangezien het pakket al door mij is geïnstalleerd kon de klantenservice, na overleg, niets voor mij betekenen. Eigen schuld dikke bult, daar kwam het op neer. In het kader van klantenbehoud: Is hier nu echt niets aan te doen? Het prijsverschil is toch wel enorm, of niet?

  13. 1.25
    Bestelgemak
    60
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    20
    Verzending
    10

    Ik heb enige tijd geleden op de Coolblue site een alert ingesteld voor een laptop die ik graag wil kopen. Afgelopen vrijdag 12 november kreeg ik een mail dat deze laptop leverbaar was. Ik ben direct ingelogd en kreeg de melding dat er nog één exemplaar beschikbaar was en dat ik dus snel moest bestellen. Het viel mij op dat de laptop € 50,– duurder was dan op de site maar daar ben ik overheen gestapt en heb direct besteld. Ik kreeg ook gelijk een orderbevestigingsmail dus ging ik er van uit dat de aankoop geslaagd is. Uit de melding vandaag besteld morgen geleverd begreep ik dat ik zaterdag mijn aankoop tegemoet kon zien.

    Niets bleek minder waar, zaterdag geen nieuws en zaterdagavond een mail dat de leverring niet doorging en dat ook niet bekent was wanneer dat wel het geval zou kunnen zijn. Dit verbaasde mij in hoge mate. Ik heb zondag de klantenservice gebeld om te verklaren waarom een levering, waarvan ik een orderbevestiging heb zomaar niet eenzijdig wordt gecanceld.

    De dame, die mijn overigens keurig te woord stond, wist mij te vertellen dat een orderbevestiging van Coolblue geen enkele waarde heeft. Het verplicht alleen de klant om het geld over te maken maar geeft Coolblue geen enkele verplichting tot levering. Zij vertelde mij dat Coolblue op deze wijze mij en andere klanten geld laat overmaken maar dat vervolgens in een soort digitale tombola wordt bepaald wie de laptop krijgt en dat alle andere klanten, die wel betaald hebben en die al wel een bevestiging hebben gehad, de melding krijgen dat ze pech hebben en moeten wachten of en wanneer Coolblue deze bevestigde order gaat uitleveren. Willen ze dat niet dan moeten ze zelf actie nemen om hun geld terug te krijgen.

    Ik heb bij het gesprek met de medewerker gevraagd of levering van één van de beschikbare laptops bij een andere vestiging geen optie was, maar dat was niet het geval. Als ik de laptop wou hebben moest ik die zelf maar gaan halen in den Haag (vanuit Leeuwarden). Gezien het trackrecord op het nakomen van afspraken van Coolbue heb ik daar vanaf gezien. Ze probeerde me nog wel andere laptops te verkopen die of totaal niet aan de specs voldeden of 1,5 zo duur waren.
    Ik had verwacht dat Coolblue een zwaar teleurgestelde klant tegemoet zou willen komen maar kon daar geen spoor van ontdekken. Blijkbaar denkt Coolblue dat zij zich een dergelijke klantbenadering kan permitteren.

    Het hoeft geen betoog dat Ik mij door Coolblue in dit verhaald benadeeld voel. Ik ben (al dan niet bewust) op het verkeerde been gezet door een mail dat de laptop leverbaar was en de orderbevestiging die op mijn aanschaf volgde. Nergens in dit hele proces werd door Coolblue melding gemaakt dat ik niet de (zekere) koper van het beschikbare exemplaar van de laptop was.
    Ik vind dit als klant, op zijn zachts gezegd, een niet erg integere wijze van zakendoen.

    Ik ben uiteraard ook benieuwd hoeveel klanten in deze casus hebben besteld hebben en hebben betaald zonder dat zij feitelijk de beschikbare laptop geleverd hebben gekregen.

    Ten slotte. Ik was een goede klant van Coolblue en je kan gerust zeggen een fan. Het zal jullie dus niet verbazen dat ik zwaar teleurgesteld door deze gebeurtenis en dat ik mij als klant “getild” voel.

    Lees meer...
    + Pluspunten: * geen
    - Minpunten: * onbetrouwbaar * Houdt zich niet aan de afspraken *
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  14. 2.5
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    0
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    0

    “Coolblue: Alles voor een glimlach.
    Dat is een slogan die voor mij absoluut nergens op slaat. Het lachen is mij wel vergaan.

    Op 9 juli bestelde ik bij Coolblue een nieuwe computer, een ZenDrive en een Officepakket. De eerste twee werden op 10 juli bezorgd. Toen ik de computer ging installeren, ontdekte ik dat ik geen registratienummer voor Office had ontvangen. Dat heb ik uiteraard gemeld. Op 21 juli kreeg ik bericht dat men een onderzoek was opgestart en dat men daarna met een oplossing zou komen. Ik heb toen gemeld dat ik door het thuiswerken i.v.m. corona niet langer kon wachten en een Office-pakket bij een ander bedrijf besteld had (die dat direct online leverde!), zodat ik nu mijn geld terug wilde hebben. Op 27 juli kreeg ik bericht dat men daarvoor begrip had en dat het onderzoek nog gaande was. Verder vroeg men of de dozen beschadigd waren bij bezorging en of ik daar foto’s van kon opsturen. Ik heb gemeld dat de dozen dicht waren en heb, hoewel ik daar de zin niet van inzag, foto’s van de inmiddels natuurlijk wel geopende dozen gestuurd. Op 9 augustus kreeg ik bericht dat ik aangifte moest gaan doen van diefstal, want ze hadden een proces-verbaal nodig om verder te kunnen.
    Welnu, dat weigerde ik te doen. Er was bij mij geen diefstal gepleegd, er was iets niet geleverd. Het doen van aangifte zou dan ook valsheid in geschrifte zijn geweest, terwijl het mij doen aanzetten tot het doen van zo’n valse aangifte ook strafbaar is. Ik heb nog geadviseerd om bij Microsoft navraag te doen of het vermiste pakket bij hun geregistreerd is, zodat ze wellicht achter de dader zouden kunnen kopen.
    Omdat mijn geduld toen echt op was heb ik op 9 augustus een termijn van 14 dagen gegeven om het betaalde bedrag terug te storten (het gaat dus om € 69,99 in een bestelling van € 1338,34). Op 12 augustus kreeg ik bericht dat men toch een proces-verbaal moest hebben. Op 25 augustus kreeg ik bericht dat ze het allemaal heel vervelend vonden, maar dat ze hun procedures moesten volgen en dus een proces-verbaal moesten hebben. Diezelfde dag nog heb ik gemeld zeer teleurgesteld te zijn over hun handelwijze betreffende een klein deel van mijn totale bestelling, dat ik met hun interne procedures niets te maken had en dat ik bereid was aangifte te doen tegen Coolblue voor wanprestatie subsidiair oplichting en voor het aanzetten tot het doen van een valse aangifte. Daar heb ik niets meer over gehoord. Later heb ik mij nog gewend tot de CEO Pieter Zwart zelf, maar dat leverde alleen maar een reactie van de klantenservice op, met de mededeling dat ze bij hun standpunt bleven.
    Het zal opvallen dat er steeds geruime tijd zat tussen mijn mailtjes en hun reactie daarop. Dat betekent volgens mij dat er blijkbaar veel klachten binnenkomen en men daarvoor te weinig personeel heeft ingezet. Dat beeld wordt bevestigd door de klachten die ik lees op hun Facebook en op reviewsites.
    Coolblue is m.i. een ordinaire dozenschuiver die geen enkele service biedt als er iets misgaat. Ik adviseer een ieder daar niets te kopen, maar bij een van de vele andere webshops, die wel aan klantvriendelijkheid doen.

    Uit de Algemene Voorwaarden van Coolblue:
    Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.
    Je krijgt uiterlijk binnen 2 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.”

    Kortom, ze houden zich ook niet aan hun eigen voorwaarden.

    Lees meer...
    - Minpunten: Slechte klantenservice Incomplete levering Weigering om niet geleverd produkt te vergoeden.
    Nuttig(2) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  15. Waardeloze club die coolblue!
    Ben al weken bezig om mijn betaling terug te krijgen. Heel veel tijd in mails etc gestoken, allerlei beloftes zijn er gedaan door Coolblue. Maar nakomen, ho maar!

    Coolblue houdt zich niet aan de afspraak om binnen de 3 weken de betaling te retourneren als de bestelling ontbonden is.
    Te goed van vertrouwen geweest, mijn advies: bestel bij iemand anders!

  16. 0.5
    Bestelgemak
    10
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    10
    Verzending
    10

    MacBook ter reparatie naar CoolBlue gebracht. Intussen 6 weken geleden en niets meer van hun gehoord. Vele keren gebeld met elke keer de belofte dat ze het uit gaan zoeken en terug zullen bellen. Nog niet 1 keer iets van Coolblue gehoord.
    We weten niet meer wat we moeten. In elk geval NOOIT iets bij Coolblue meer kopen!!

    Lees meer...
    + Pluspunten: Geen
    - Minpunten: Lange telefonische wachttijden Niet nakomen beloftes
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  17. 1.5
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    10
    Verzending
    0

    Niet nakomen van bezorgafspraken:
    Nu voor de derde keer problemen met de bezorging van een door mij bij Coolblue besteld artikel. 1e keer een TV waarbij op de bezorgdag door de chauffeur gebeld werd met de mededeling dat deze niet ingeladen was en daardoor niet bezorgd kon worden . 2e keer een smartwatch die een paar dagen later geleverd zou worden ondanks voorradig. Nu weer twee uur voor de geplande bezorgtijd door de chauffeur gebeld met de melding dat i.p.v.de Miele wasmachine een AEG vaatwasser is geladen en de door mij besteld wasmachine vandaag niet bezorgd wordt. Hierop naar de service gebeld. Pas na 23 minuten in de wacht een service medewerker gesproken. De vriendelijke en nette servicemedewerker kan er niet voor zorgen dat de wasmachine alsnog vandaag bezorgd zal worden. Evt. morgen is en optie die geboden wordt (Bezorging tussen 7.00 uur en 10.00uur s ‘avonds). Een nauwkeurigere opgave is pas morgen bekend. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan en heb de bestelling geannuleerd. Het door mij vooruitbetaalde bedrag zal binnen 5 dagen op mijn rekening staan. Al met al is dit de laatste keer dat ik ook maar iets bij Coolblue zal kopen. De producten zijn immers gelijk. De keuze om ergens te kopen hangt af van de kwaliteit van de winkel en dat is qua bezorging bij Coolblue tot driemaal toe ruim onvoldoende gebleken. Met vriendelijke Groet, C.H.Ruseler

    Lees meer...
    + Pluspunten: Bestelgemak Website
    - Minpunten: Zeer slechte bezorging tot drie maal toe!
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  18. Eens maar nooit meer. Voor problemen wordt verwezen naar de fabrikant en wordt de consument in het luchtledige gelaten

Laat een reactie achter

Uw totale score

Coolblue is een bekende webshop dat bekent staat om de blauwe doos, grappige slogans, innovativiteit en is een sterk groeiend bedrijf, maar belangrijker nog: zij bieden de ultieme klantexperience. Bij Coolblue staat de klant centraal en wordt er (bijna) alles aan gedaan om de klant tevreden te houden. De slogan luidt niet voor niets: Alles voor een glimlach. Dat is dan ook waar Coolblue zich dagelijks mee bezig houdt, klanten tevreden houden door producten naar wens te leveren, ook na aankoop klaar te staan voor de klant en goed en adequaat reageren op problemen. Coolblue is ooit begonnen op een klein zolderkamertje met drie man in 1999. Vanuit dat kleine kamertje verkochten de eindbazen mp3 spelers via het internet. Dit liep erg hard en na een jaar was het al tijd voor een eigen kantoor. Coolblue is nu uitgegroeid tot een bedrijf met een miljoenen omzet met meer dan 1500 Coolblue’ers in dienst. Deze groei hebben zij voornamelijk aan hunzelf te danken en de manier van ondernemen. Bij Coolblue gaat niemand zonder een glimlach naar huis en worden alle problemen klantvriendelijk opgelost.

Producten werden voorheen altijd verkocht in meer dan 320 gespecialiseerde webshops. Coolblue creëerde voor ieder productgroep een eigen webshop en plaatste alleen de beste en aantrekkelijkste producten van een bepaalde productgroep in de webshop. Vanaf 2018 heeft het bedrijf besloten om alle gespecialiseerde shops onder één domeinnaam te hangen. TVstore.nl wordt bijvoorbeeld nu doorgeleid naar Coolblue.nl. Op het hoofddomein worden nu ook de beste televisies aangeboden, zodat je alleen de keuze hebt uit de beste producten. Erg handig is dat je gemakkelijk kunt filteren op bepaalde aspecten. Als een TV maximaal een bepaalde grootte mag hebben dan kun je dit aangeven. Maar je kunt daarnaast ook filteren op functies, energieklassen, bouwjaar en veel meer aspecten die voor jou belangrijk kunnen zijn. Daarnaast is er altijd een top 10 weergegeven van de best geteste producten en de meest verkochte producten. Kom je er toch niet uit? Dan kun je altijd een productspecialist inschakelen.

Coolblue staat klaar voor haar klanten

Coolblue staat altijd klaar om je te woord te staan bij vragen of problemen. Zo kun je op vele verschillende manieren contact opnemen met een medewerker, en het fijne is dat je direct ziet hoelang het duurt voordat je antwoord krijgt. Je kunt bijvoorbeeld contact opnemen via de live chat, telefoon, social media, e-mail en WhatsApp. Wil je toch persoonlijk contact dan kun je naar 1 van de 5 Coolblue winkels. Deze winkels zijn strategisch gepositioneerd over heel Nederland (en België), zodat er altijd wel een winkel in de buurt is. Naast dat je persoonlijk geholpen kan worden, kun je uiteraard ook de producten een keer in het echt zien. Uiteraard staan niet alle producten in de winkel, maar een groot gedeelte wel. Wil je graag een product eerst zien in de winkel, dan kun je dit aangeven via één van de contactkanalen. Een medewerker zorgt dan dat jouw product klaarligt in de winkel, zodat jij hem kan bekijken. Onder het genot van een bakje koffie of thee kun je dan je nieuwe product bekijken en uitproberen. Uiteraard ben je niet verplicht om het product ook daadwerkelijk te kopen.

Waar Coolblue als één van de eerste mee begonnen is het fenomeen vandaag besteld, morgen in huis. Je kunt tot 23:59 bestellen en het product de volgende dag geleverd krijgen. Zélfs op zondag, waar de meeste bedrijven nog steeds een extra toeslag voor rekenen. Daarnaast worden er ook avondbezorgingen aangeboden en kunnen producten op afspraak worden bezorgd. Witgoed wordt zelfs door een eigen pakketdienst van Coolblue geleverd. Alle producten kunnen gratis geretourneerd worden.

Iets interessants gezien bij Coolblue? Het is altijd belangrijk om eerst even de ervaringen en reviews van anderen te lezen. Zo weet je direct waar je aan toe bent, hoe er met problemen wordt omgegaan en of de website wel betrouwbaar is. Op 123Klantervaringen staat een overzicht van recensies van klanten die al eerder ervaring hebben gehad met Coolblue. Zo lees je super makkelijk ervaringen van andere consumenten, die geschreven zijn door consumenten zoals jij en ik. Zo kan jij ook gemakkelijk je ervaring achterlaten op deze website om andere klanten jouw Coolblue review te laten lezen.

Is Coolblue betrouwbaar?

Voordelen bestellen bij Coolblue.nl:

  • Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  • Klantenservice top-noch
  • Grote naamsbekendheid
  • Vijf fysieke winkels

De Coolblue klantenservice

Service Kenmerken
Betaalmethoden Alle betaalmethoden die je kunt bedenken
Verzendkosten Altijd gratis
Levertijd Voor 23:59 besteld, morgen in huis. Ook op zondag
Bedenktijd 30 dagen
Retourneren Gratis

Coolblue klachten

Waar mensen werken kunnen wel eens foutjes voorkomen en bij eerlijke reviews horen ook klachten. Hoewel bij Coolblue de klant altijd centraal staat en zij altijd hun best doen om iedereen te helpen kan er soms wel eens iets fout gaan. Wij adviseren dan ook om eerst contact op te nemen met Coolblue bij problemen. Is er contact geweest en wil je toch je verhaal kwijt? Doe dit dan netjes, anders zijn wij genoodzaakt je review te bewerken of te weigeren.

Coolblue kortingscode

Veel websites stellen voor een klein groepje consumenten kortingscodes beschikbaar om ze te laten profiteren van extra korting op hun aankopen. Deze codes zijn meestal geldig op het gehele assortiment of slechts een klein productgroep. Bij 123Klantervaringen plaatsen wij ook direct alle beschikbare kortingscodes, zodat je niet alleen alle ervaringen bij de hand hebt, maar ook alle voordelen. Indien er een Coolblue kortingscode beschikbaar is wordt deze hieronder getoond. Door op de rode knop te klikken wordt de kortingscode zichtbaar en kun je deze gebruiken.

Coolblue
3.5 Totale Score
15 recensies
Uw recensie toevoegen
Bestelgemak
5.6
Klantenservice
2.1
Prijs/Kwaliteit
4.1
Verzending
2.4

Is Coolblue betrouwbaar?

Wij controleren aan de hand van verschillende gegevens van Coolblue of dit bedrijf betrouwbaar is. Denk hierbij aan een inschrijving in het handelsregister, een adrescontrole en er wordt gekeken of Coolblue een keurmerk heeft. Op de pagina kan je reviews inzien van klanten die eerder een ervaring hebben gehad met dit bedrijf. Je krijgt ook de mogelijkheid om je eigen Coolblue ervaring te delen met andere gebruikers.

Kan ik hier mijn eigen Coolblue ervaring delen?

Ja, wij bieden de mogelijkheid om je eigen Coolblue review te delen met onze bezoekers. Je Coolblue beoordeling is eenvoudig te schrijven en de score wordt bepaald op basis van bestelgemak, klantenservice, prijs/kwaliteit en verzending (indien mogelijk).

Wat voor bedrijf is Coolblue?

Coolblue is vooral actief in de categorie Elektronica. Het kan zo zijn dat Coolblue ook actief is in andere sectoren.

Wordt mijn Coolblue review geplaatst?

Wanneer een review in strijd is met onze regels dan behouden wij het recht om de review niet te publiceren. Bijvoorbeeld bij grof taalgebruik of negatieve reviews die geplaatst zijn via een proxy.

123Klantervaringen
Logo