Praxis ervaringen en reviews
Inhoudsopgave
Praxis, de bouwmarkt waar je terecht kan voor verf, verlichting, behang, je badkamer, grasmaaiers en noem het maar op. Eén keer naar Praxis en je hebt alles in huis om je bouwproject te voltooien. Het bedrijf startte in 1978 in Venlo. Over tijd heeft het bedrijf zich flink uitgebreid en heeft nu 150 vestigingen verspreid door heel Nederland. 29 hiervan zijn zogeheten “Megastores” waar een uitgebreider assortiment te vinden is. Op dit moment bevindt het hoofdkantoor zich in Amsterdam.
Op de website van Praxis kun je ook alle producten online bestellen. Op de overzichtelijke website worden alle producten duidelijk en natuurgetrouw weergegeven. Bovendien vind je er ontzettend veel informatie met betrekking tot je aankopen. Je vindt er bijvoorbeeld advies over welke soort hout je gebruikt bij een decoratieve klus, en welke soort bij een constructieklus. De verschillende soorten worden uitgebreid toegelicht met achtergrondinformatie, foto’s en ook onderhoudstips.
Naast het thuisbezorgen van je bestelling, verzorgt Praxis ook een montageservice. Dus heb je weinig ervaring met het installeren van een deur, of het bouwen van een tuinhuisje, zit je bij Praxis hoe dan ook goed. Wil je meer ervaring opdoen met dergelijks projecten? Dan kun je deelnemen aan één van de workshops.
Praxis biedt niet alleen klusartikelen, maar ook advies en tips
Praxis blinkt uit met een gigantisch aanbod aan bouwartikelen, een informatieve website die je in staat stelt iedere keer weer de juiste keuze te maken, en een montageservice die alles voor jou in elkaar zet. Verder vind je vele stappenplannen op de website. Die helpen je stap voor stap bij het maken van een hoekbank van tuinhout, het renoveren van je badkamer, en hoe je zelf een roterende schoenenkast maakt. De Praxis website is een alles in één pakket waarmee je zonder twijfel ieder bouwproject tot een goed einde brengt.
Hoe zijn de Praxis ervaringen?
Praxis is natuurlijk een bekend begrip in Nederland, maar nog niet veel mensen hebben hier een online bestelling gedaan. De Praxis ervaringen zijn dan ook niet zo heel goed online. Zo scoort het bedrijf een 1.4/5 op basis van 450 reviews. Mensen die een slechte ervaring hebben zijn eerder geneigd om een beoordeling achter te laten.
Controleer altijd even de Praxis ervaringen van anderen, voordat je er iets kopen. Op die manier ben je ervan verzekerd dat het bedrijf nog steeds gezond is en zie je hoe er wordt omgegaan met andere mensen. Mochten er problemen zijn met Praxis dan zie je dat op deze pagina van 123Klantervaringen. Wij bieden de mogelijkheid voor consumenten die ervaring hebben met Praxis om hun eerlijke review achter te laten. Zo lees jij als bezoeker eenvoudig ervaringen en reviews van andere mensen en kan jij ook gemakkelijk je ervaring achterlaten om andere klanten jouw Praxis review te laten lezen.
Is Praxis betrouwbaar?
Voordelen klusartikelen bestellen bij Praxis.nl:
- Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (33152545)
- Adresgegevens staan weergegeven op de website (Herikerbergweg 336, 1101 CT Amsterdam)
- 150 vestigingen verspreid door Nederland
- Advies, tips en tricks via de website
De Praxis klantenservice
Service | Kenmerken |
---|---|
Betaalmethoden | o.a. iDEAL, Paypal, creditcard en AfterPay |
Verzendkosten | Gratis vanaf € 30, anders € 4,95 |
Levertijd | Voor 20:00 besteld, morgen in huis |
Bedenktijd | 30 dagen (90 dagen met MijnPraxis) |
Retourneren | Op rekening van de koper (gratis in de winkel) |
Praxis klachten
Waar mensen werken kunnen wel eens foutjes voorkomen en bij eerlijke reviews horen ook klachten. De meeste webshops doen hard hun best om problemen zo snel mogelijk op te lossen. Wij adviseren dan ook om eerst contact op te nemen met Praxis bij problemen. Is er contact geweest en wil je toch je verhaal kwijt? Doe dit dan netjes, anders zijn wij genoodzaakt je review te bewerken of te weigeren.
Praxis kortingscode
Iets goedkoper klussen kan met een Praxis kortingscode. Voor iedere nieuwe klusser biedt Praxis standaard € 5 korting op de eerste aankoop. Hiervoor hoef je je alleen aan te melden voor de nieuwsbrief. Deze codes zijn meestal geldig op het gehele assortiment of slechts een klein productgroep. Bij 123Klantervaringen plaatsen wij ook direct alle beschikbare kortingscodes, zodat je niet alleen alle ervaringen bij de hand hebt, maar ook alle voordelen. Indien er een Praxis kortingscode beschikbaar is wordt deze hieronder getoond. Door op de rode knop te klikken wordt de kortingscode zichtbaar en kun je deze gebruiken.
Is Praxis betrouwbaar?
Wij controleren aan de hand van verschillende gegevens van Praxis of dit bedrijf betrouwbaar is. Denk hierbij aan een inschrijving in het handelsregister, een adrescontrole en er wordt gekeken of Praxis een keurmerk heeft. Op de pagina kan je reviews inzien van klanten die eerder een ervaring hebben gehad met dit bedrijf. Je krijgt ook de mogelijkheid om je eigen Praxis ervaring te delen met andere gebruikers.
Kan ik hier mijn eigen Praxis ervaring delen?
Ja, wij bieden de mogelijkheid om je eigen Praxis review te delen met onze bezoekers. Je Praxis beoordeling is eenvoudig te schrijven en de score wordt bepaald op basis van bestelgemak, klantenservice, prijs/kwaliteit en verzending (indien mogelijk).
Wat voor bedrijf is Praxis?
Praxis is vooral actief in de categorie Hobby en Vrije Tijd. Het kan zo zijn dat Praxis ook actief is in andere sectoren.
Wordt mijn Praxis review geplaatst?
Wanneer een review in strijd is met onze regels dan behouden wij het recht om de review niet te publiceren. Bijvoorbeeld bij grof taalgebruik of negatieve reviews die geplaatst zijn via een proxy.
Praxis is echt een winkelketen waar je niets moet kopen zonder dat je er een kortingsbon voor hebt. Anders ben je in ieder geval veel te duur uit! En dat verklaart dan ook meteen het hilarische gebeuren aan de kassa. Iedereen met hun smartphone en uitgeknipte bonnetjes in de aanslag. Ik ben toch wel van het type, geen gedoe met pasjes en bonnetjes, dus ik kom alleen bij hoge uitzondering bij de Praxis. Dan is bijvoorbeeld een Hornbach of Bouwmaat wel een verademing.
En dan nog een hele grote irritatie, de altijd aanwezige stickers op de produkten. Voorzien van lijm met de allerhoogste kleefkracht. Zodat ze ook gelijk nog even een fles sticker verwijderaar er bij kunnen verkopen. De lijm van de stickers trekt ook geweldig goed in het timmerhout, zodat dat op die plaats ook nauwelijks te schilderen is. En om de klant dan nog wat extra te irriteren doen ze er daarom een extra grote gele sticker op!
Maar ook pvc, lijstwerk, kabelgoten, leidingen, enz. worden rijkelijk voorzien van deze papieren frustraties.
Verleg jullie visie nu eindelijk eens van uit oogpunt van de klant.
Ga zo verder Praxis
Lees meer...Praxis is mijn favorite winkel, je wordt er fijn geholpen bij oa de zaag service.
Lees meer...Onlangs had ik MDF plaat 15 mm nodig maar dat zat helaas niet in het assortiment.12mm was te licht en 18 mm was te zwaar.Zelfs het personeel vond dat vreemd.Ben toen maar naar de concurent gegaan.
Wat een oplichterij met die laatste folder. Blijkbaar is het de bedoeling dat je eerst hun app download voor je de korting krijgt, maar daar wordt aan de kassa niets van gezegd. Daarom dus de volle prijs betaald, welke 2 weken later, na afloop van de “kortingsaktie” overigens weer met 2 euro lager is. Dubbel opgelicht.
Lees meer...Twee weken geleden gebeld met de algemene klantenservice van praxis via nr . Ik kreeg D**a aan de lijn. Ik legde haar uit dat ik enige tijd geleden een hogedrukreiniger bij de praxis had gekocht, waarvan de slang nu kapot is gegaan. Deze word niet los verkocht in de winkel dus ik vroeg of zij deze bij de leverancier konden bestellen. D**a, probeerde me op alle mogelijke manieren af te schepen. Toen ik er toch op bleef aandringen dat in nu met een hoge druk reiniger zat waarvan de slang kapot was en zei toch de aangewezen persoon was die dit voor mij zou moeten kunnen oplossen, zou ze het doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Ik heb er vervolgens nooit meer iets van gehoord. Deze persoon was echt onervaren en heeft mij gwn een onjuist verhaal verkocht om van mij af te zijn. Inmiddels ben ik weken verder waarop ik dus voor niks heb zitten wachten en heb ik nogsteeds geen nieuwe slang en nog met niemand contact gehad hierover.
Zonde dat er zo om word gegaan met klanten, deze dame wilde mij overduidelijk niet helpen. Bedankt voor de ‘geen’ service van de klantenservice D**a!
Ik besteed veel geld bij de praxis, maar door jouw slechte service ga ik nu op zoek naar een andere bouwmarkt!
Graag word ik nog geholpen door een wel ervaren medewerker van praxis, want ik zit nog steeds met een hoge druk reiniger waarvan de slang kapot is, en ik zou graag nog deze zomer m’n tuin willen schoonmaken.
U kunt mij bereiken via mail.
Vriendelijke groet,
Romano
1 ster: zeer slecht
Zojuist bijgewerkt
Komen afspraken niet na
Ik besteld bij praxis en zou binnen 2 weken geleverd worden, na 2 weken ik bellen en mailen maar niks geen antwoorden.
Na 3 weken nog maar eens bellen maar het is niet leverbaar en ik krijg mijn geld terug.
Die hufters bij praxis hebben blijkbaar niet door dat ik nu problemen heb, ik heb het niet voor niks besteld.
ZEER ZEER ZEER SLECHT PRAXIS
We zijn weer een week verder en nog geen geld overgemaakt.
We zijn weer een dag verder en nog steeds geen retour betaling.
Eerst niet leveren en dan kan je leuren om je geld terug te krijgen. En dan denk je ach praxis is een groot en betrouwbaar bedrijf NIET DUS.
Weer een dag verder en maar eens gebeld waar mijn geld blijft.
Antwoord: we gaan het over maken.
Als je er zelf niet achteraan gaat kan je de velle krijgen, mijn advies bestel niks bij praxis.
Inmiddels zijn we meer dan 4 weken verder en nog niets.
Lees meer...Geen geld.
Beloftens hoor ik veel maar verder geen daden van praxis.
Mijn advies is koop niets online bij praxis,
Nooit iets bestellen bij Praxis!!! Je bestelt wel bij praxis maar het loopt via leverancier dus als het mis gaat heb je niks aan de “service” van praxis. Schuurmachine besteld eind mei, deze was stuk, teruggestuurd begin juni, nu, augustus, nog steeds geen geld terug! Terugsturen omslachtig, moet dus naar leverancier, dan bewijs mailen naar praxis en vervolgens hoor je niks meer. Meerdere mails gestuurd, gebeld maar of geen reactie, of onbeschofte reactie of weliswaar toezegging het op te lossen maar er gebeurd dus niks. Je kan nog beter iets bij Chinese webshop bestellen dan bij Praxis
Lees meer...Onbekwaam personeel bij vragen. Wordt niet teruggebeld als je netjes wil overleggen of je iets mag retourneren. Heb 4x keer moeten bellen en weten van elkaar niet wat ze hebben afgesproken. Akkoord gekregen om de bestelling te retourneren. Uiteindelijk veel extra kosten gemaakt om het grote artikel terug te brengen. Eenmaal aangekomen doet de manager alsof hij van niets weet en stuurt je zonder pardon weer weg. Doet niet eens moeite om te achterhalen wat er is toegezegd. Praxis Hengelo, nooit weer voor ons.
Lees meer...Heb vandaag aankoop gedaan bij – praxis. Leeuwarden, en ben daar tot volle tevredenheid te woord gestaan eni yme teamlid heeft me top geholpen. Ik proef hier uit dat ondanks de carona en tijdens een winkelsluiting hier een team werkt.waar anderendaags van kunnen leren. Was praxis. Hemmen straatnaam ben ik ff kwijt
Praxis Leeuwarden hartelijk dank een dikke pluim.
Lees meer...Super slechte service ze sturen je van kastje naar de muur klantenservice kan je niet helpen super slechte service echt kan niet anders zeggen ben al 3 maanden bezig om wcpot om teruilen en nog heb ik geen antwoord of nieuwe pot 5 x gebeld 5 x gemaild echt te triest voor worden bah geen goed wordt over voor deze slechte service
Lees meer...Steigerhoutplanken gekocht, plm 40 euro. Bekijk ze langs de lange kant: mooi recht.
Lees meer...Echter ik vergeet de dwarsdoorsnede te bekijken. Stom natuurlijk. Het hout was hol en bol, de ene kant veel dikker dan de andere. Kortom HET HOUT WAS NIET MEER TE VERKOPEN.
Een tafeltje wilde ik maken, meteen op maat laten zagen. De medewerker legde het hele gezaagde houtpakket meteen onder op de kar. Niet gezien dus dat het hout krom was.?
Later gebeld naar Praxis Nijbracht 53 te Emmen. Na uitleg zei de praxismedewerker dat het ‘eigen schuld, dikke bult was’. Daar kon ik het mee doen. Het hout was gezaagd dus niet verkoopbaar: ja dat klopt natuurlijk. Ze wilden kennelijk wel dit kromgetrokken hout wel aan een ander verkopen, DIT HOUT WAS AL ONVERKOOPBAAR!
Ben al tientallen jaren klant bij deze markt: jammer dat Praxis de enige bouwmarkt in Emmen is.
Waar moet ik nu naar toe? Mijn les geleerd: bekijk het inferieure hout van Praxis goed! Het meeste kun je zo als onbruikbaaropzij zetten.
Diep teleurgesteld in Praxis Nijbracht 53 te Emmen.
Vandaag naar praxis Hoogeveen geweest voor 2 pakketten Dumaplast wandpanelen. We gingen ze zelf maar ophalen want van de vorige serie die we kochten en lieten bezorgen waren er 2 pakketten van de vier zodanig beschadigd dat ze onbruikbaar waren. Eerst gecontroleerd op winkelvoorraad. Die stond op 7 stuks. In de winkel bleken 5 van de 7 pakketten beschadigd. We hadden er maar 2 nodig maar melden wel dat er 5 pakketten waren die beschadigd waren. Die halen ze wel weg zou je denken. Net even op de winkelvoorraad gekeken. Bleken er nog 5 te staan. Worden dus gewoon verkocht als je niet oplettend bent en eerdere ervaringen hier mee hebt koop je troep voor de volle prijs. Bedankt voor het melden alleen er wordt niks mee gedaan. We kwamen er al jaren maar nu zien ze ons niet meer.
Lees meer...Een waardeloze webshop:bestellen gaat moeizaam, onduidelijk hoe je gevens moet invullen. Onmogelijk om te bestellen als producten niet op voorraad zijn (wel in een andere regio aanwezig).Dan moet je deze zelf ophalen, Het is niet mogelijk om deze,tegen betaling,te laten bezorgen.Sommige producten mag je beperkt bestellen, bijv. alleen 2 stuks !
3 weken geleden iets besteld en een ander product geleverd gekregen. Naar een winkel gegaan die gaven aan dat ik de klanteservice moest bellen. De klantenservice meteen gebeld na een aantal dagen een reactie gekregen vanuit het magazijn dat ik het product kan omruilen in de winkel, de desbetreffende winkel had het niet op voorraad. Een medewerker had gebeld naar de klantenservice om het op te lossen ik kreeg 2 opties: of geld terug of een nieuw artikel toegestuurd krijgen. Ik koos voor de 2de optie. Eenmaal het nieuwe pakket ontvangen kreeg ik weer het verkeerde artikel. Weer de klantenservice gebeld doorgezet naar het magazijn, vervolgens geen gehoor meer gehad week later gebeld weer doorgezet naar het magazijn.. kreeg het bericht dat ik het maar retour moet doen en geld terug geven.. weer het klantenserivce gebeld gaven aan om het nogmaals door te zetten naar het magazijn. Aangegeven dat ik het maar retour ga doen want ik blijf bezig. Heel jammer dit
Lees meer...Klik uit aan systeem gekocht bij praxis Winschoten, met label altijd laag geprijsd, praxipslus werkt dan niet. Prijs 109 euro
Zag bij toeval online 71 euro voor precies hetzelfde.
Een dergelijk groot prijsverschil en met de label voelt als oplichting
Dus goed opletten of je echt wel voordelig koopt bij praxis.
Online bij praxis
overigens ook 109 euro
Klantenservice gemaild verwijzen mij naar de winkel in winschoten.
Lees meer...Slechte services en prijsverschil van 40 euro is belachelijk.
Op 25 november een badkamer meubelset besteld. Met een levertijd van 1 tot maximaal 3 dagen. Alles vooruit moeten betalen en 40 euro afleverkosten.
15 emails
18 telefoontjes naar praxis
3 telefoontjes naar JKS (de vervoerder)
1 telefoontje naar Praxis hoofdkantoor
1 mail naar partner Dimass
En ik zit te wachten en moet geduld hebben.
Twee weken later maar uiterlijk vandaag maar dan ook echt voor vandaag (7 december!!!!!) werd mij gegarandeerd gaat het geleverd worden. Verrassing, niks geleverd wat een DOFFE ELLENDE, En niemand kan mij vertellen wat de oplossing is. Badkamer in mijn nieuwe huis op zijn kop. En zaterdag verhuizen.
Alles krijgt de schuld:
de partner van praxis, de vervoerder, corona, de afdeling mail afhandeling, de klantenservice, het magazijn………….
Wat is nou nog klantenservice????
Wij zijn 26 november 2021 bij Praxis in de Schroefstraat in Lelystad geweest. Wij wilden uitleg over het overgaan van gloeilampen naar ledlampen. Wij wisten het verschil van lampen niet. Gloeilampen, Halogeenlampen, Spaarlampen en ledlampen. Bij onze eettafel hadden wij gloeilampen via ’n dimmer. Een schoendoos vol hadden we bij ons met verschillende lampen, waar we niet van wisten, welke het energie zuinigst waren. We zijn toen geholpen door een jonge man (zijn naam is Jeremy), die ons op een rustige en geduldige manier geholpen heeft en uitleg heeft gegeven, welke lampen wij konden kopen. De service van Jeremy verdient een hele grote pluim. Dit is pas een positieve klantvriendelijkheid. Vriendelijke groet
Waardeloze service. Ze adverteren onder valse voorwenselen en wijzen op de aangepaste ‘corona’ voorwaarden. Diep trieste oplichterij.
Lees meer...Verf en grondverf besteld. Levertijd 3 tot 5 dagen. Dus vorige week zaterdag besteld dan kan kan ik dit weekend verven. Woensdag kreeg ik een e-mail dat het wat vertraagd zou zijn maar de ze de bestelling aan het gereed maken zijn. Nu is het de zaterdag dat ik wilde gaan verven en heb ik geen verf zelfs nog geen track and trace. Gebeld met de klantenservice en die kunnen er ook niks van zeggen en nu moet ik maar wachten op een email van de klantenservice. Wat een super slechte service. Er wordt erg makkelijk omgegaan met gemaakte afspraken, die komen ze gewoonweg niet na. Druk of niet, zeg dan op de site dat de levering lang duurt en niet 3 tot 5 dagen (3 tot 5 dagen is trouwens al lang gezien de morderne technieken).
Lees meer...Praxis schrijft geen BTW factuur…
Lees meer...Een waardeloze webshop:bestellen gaat moeizaam, onduidelijk hoe je gevens moet invullen. Onmogelijk om te bestellen als producten niet op voorraad zijn (wel in een andere regio aanwezig).Dan moet je deze zelf ophalen, Het is niet mogelijk om deze,tegen betaling,te laten bezorgen.Sommige producten mag je beperkt bestellen, bijv. alleen 2 stuks !
Lees meer...waardeloos bedrijf service in Etten -Leur is 0,0
Klik aan klik uit was in aanbieding
Ik ben een man van 64 heb helemaal niets met telefoon of app.
Kreeg geen korting op mat. omdat ik geen app. kon laten zien op telefoon .
Ben zonder spullen weg gegaan maar dat interesseerden ze niets sturen klanten zo weg
ik denk dat personeel liever ziet dat winkel sluit kunnen ze lekker thuis zitten.
We hadden ook nog monsters behang meegenomen om binnen kort behang te gaan kopen en ook gekeken voor nieuwe douchewand IK ga het wel bij Hornbach kopen is nog een winkel met service en geen gezeik met app.
ik zag in de folder een petroleum kachel,,,koste zon rond de 150,,een maal by de kassa moest ik 200 euro betalen,ik zei dat klopt niet,,,zo net heeft de medewerker in de winkel gezgt dat het 150 koste en de folder website ook,ja zei de kaasa mevrouw,,u moet wel een app hebben,,hahah,,ik wat,,een app.onde rtussen een lange ry,,voelde ik me flink in de zeik wa sgenomen door dit kut bedryf….1 x nooit weer,en die app kunnen ze in een gierige kont steken,,wat een oplichters,,,bah
Lees meer...