I-KOOK ervaringen en reviews

Bol.com cadeaukaart
Bol.com cadeaukaart
I-KOOK
Bol.com cadeaukaart
Bol.com cadeaukaart
5 Opmerkingen van I-KOOK
Toon alles Handigst Hoogste Beoordeling Laagste Beoordeling Uw recensie toevoegen
  1. Afgelopen zomer keukenkasten besteld bij I-kook in Zaandam. Het uitzoeken en betalen ging snel. Echter begonnen daarna de problemen. Slechte communicatie, klantonvriendelijk, treurige planning en een levertijd van 19 weken maakt dit tot een zeer slechte ervaring. Als klant verwacht je anders behandeld te worden. Dankzij een zeer slechte beschikbaarheid van monteurs, vele schades en zeer slechte service zal ik deze vesting ten alle tijden afraden.

  2. 4.75
    Bestelgemak
    90
    Klantenservice
    90
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    100

    Super dat de winkel in Zaandam nog open is tijdens deze crisis. Er worden goed voorzorgsmaatregelen genomen en topadvies gekregen wat betreft onze nieuwe keuken. De keuken zelf moet nog geleverd worden, dus dat is ff afwachten

    Lees meer...
    + Pluspunten: Houd rekening met de crisis Goed vrijblijvend advies
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  3. 2.1
    Bestelgemak
    50
    Klantenservice
    20
    Prijs/Kwaliteit
    40
    Verzending
    60

    Wij hebben onze keuken bij I-Kook Veenendaal gekocht vanwege een eerdere, zeer positieve ervaring met keukencoach Sjoerd.

    Omdat hij deze maal niet beschikbaar was, werden wij geholpen door Magda. Wij zijn zeer enthousiast over Magda als keukencoach. Zij heeft ons uitstekend geholpen bij het ontwerpen van onze keuken. Ze heeft ruim de tijd genomen om al onze vragen en opmerkingen door te nemen en bleef telkens rustig in haar uitleg.

    Bij het afronden van de order werd ons uitgelegd dat als de monteur op de afgesproken dag van montage zijn werk niet kan doen (bijvoorbeeld omdat het stucwerk nog niet droog is, in ons geval relevant en daarom fijn dat het wordt genoemd) er voor deze verloren dag €350 in rekening wordt gebracht (begrijpelijk) en dat wij een week voor levering de keuken moesten betalen.

    Wat betreft de betaling zijn wij de discussie aangegaan, aangezien I-Kook aangesloten is bij CBW en volledige betaling vooruit niet conform CBW voorwaarden is. Uiteindelijk hebben wij de keuken per pin voldaan bij levering.

    De keuken werd conform afspraak geleverd en op de afgesproken dag gemonteerd. Tijdens montage bleek dat er beschadigingen waren en dat niet alles geleverd was. Dit werd goed opgepakt, zowel beschadigde als ontbrekende elementen werden direct nabesteld. Helaas kan de levertijd niet verkort worden voor een nabestelling.

    Bij in gebruik name van de keuken bleek de afvoer van de spoelbak niet helemaal waterdicht afgemonteerd te zijn en het softclose systeem van zowel de lades als de pannencarrousel niet te werken. Het kon de elementen niet volledig intrekken, dus de lades en het deurtje bleven op een kier open staan. Daarnaast vertoonde de spoelbak na 1 dag allerlei roestplekjes op de bodem.

    Wat betreft de lekkage, deze hebben wij zelf mogen verhelpen. Prettig, aangezien I-Kook zelf niet per direct iemand beschikbaar had om dit te verhelpen. De kosten die wij zouden maken voor de reparatie konden wij indienen bij I-Kook. Zeer netjes. Vanwege de goede verstandhouding hebben wij deze kosten voor eigen rekening genomen.

    Eerst werd ons geadviseerd de spoelbak te polijsten. Toen dat niet bleek te werken werd er een nieuwe spoelbak besteld. Voor het softclose systeem zou de monteur langskomen.

    Op dat moment werd ons duidelijk dat als de keuken eenmaal gemonteerd is, al het andere onder “service” valt. Dit houdt in dat de monteur langskomt als hij tijd heeft. In ons geval belt de monteur op donderdag aan het einde van de middag dat hij de volgende ochtend langs zal komen. Als je aangeeft dat er helaas niemand aanwezig kan zijn, krijg je te horen dat als er niemand kan zijn je voorlopig pech hebt, want de eerst komende maanden zit hij vol. Dit op een zeer klantonvriendelijke wijze. Dit terwijl wij vanaf het begin duidelijk hebben gecommuniceerd dat wij niet per direct thuis kunnen zijn. Uiteindelijk is er een afspraak gepland met een andere monteur die helaas niets kon doen mbt de lades en carroussel. Weer een halve dag voor niets vrij gehouden.

    Inmiddels een andere coach, omdat Magda niet meer beschikbaar was.

    Ondertussen is de nabestelling binnen en wordt er een afspraak gemaakt voor een maandag ochtend om op deze dag onze keuken helemaal af te maken. Fijn, eindelijk. Wij nemen vrij en zorgen dat de monteur zijn werk kan doen. Echter, wij worden ’s morgens gebeld door de monteur dat hij niet komt, want hij heeft in de voorgaande week geen tijd gehad om de spullen in het magazijn op te halen. Dus helaas voor ons, er moet weer een nieuwe afspraak worden gemaakt.

    Bij de nieuwe afspraak blijkt dat de wegens beschadiging opnieuw bestelde kast wederom beschadigd is, dus weer opnieuw besteld, met de bijbehorende levertijd. Wederom een dag vrij, maar de keuken nog steeds niet af.

    Op een bepaald punt doorgesproken met onze nieuwe coach dat het niet helemaal naar wens verliep en hij gaf uit zichzelf aan dat dit niet was zoals het zou moeten en dat daar een compensatie tegenover zou staan. Ons vertrouwen steeg weer, een bedrijf dat uit zichzelf aangeeft dat iets niet goed gaat en dat daar een compensatie tegenover stelt, netjes. Hij zou ons de volgende dag bellen. Helaas is dit niet gebeurt. En helaas is dit ook niet de enige keer dat een simpele belofte als “ik bel je morgen” of “ik bel u volgende week” niet wordt nagekomen.

    Inmiddels zijn wij zover dat enkel onze pannencarroussel nog steeds niet sluit. Deze is vervangen, maar werkt nog steeds niet naar behoren. Overigens hebben zowel de monteur als de coach aangegeven dat dit een bekend probleem is, dus je kunt je afvragen waarom I-Kook er nog mee werkt.

    Omdat wij niets meer van I-Kook hoorden na het laatste contact (wij hadden nog steeds de verwachting dat men contact op zou nemen, zowel vanwege het voortraject van problemen als vanwege de genoemde compensatie) hebben wij uiteindelijk zelf per email laten weten dat het probleem met de lades verholpen is (deze werken nu goed) maar dat de pannencaroussel nog steeds niet werkt , maar dat wij het hele keuken verhaal af willen ronden en hier verder niets meer mee willen doen (wij duwen het kastje wel handmatig dicht)Tevens zijn wij zelf teruggekomen op de compensatie en hebben aangegeven dat wij €350 niet meer dan redelijk vinden en dat I-Kook dit naar ons rekening nummer over kan maken. Nu krijgen wij gehoor: wederom een nieuwe keukencoach (ook nummer 2 is inmiddels niet meer beschikbaar) die ons vertelt dat hij het dossier niet kent, dat I-Kook niet aan compensatie doet, en dat hij bij de leverancier van de carrousel gaat informeren (wij hebben duidelijk aangegeven dat wij er klaar mee zijn en geen vertrouwen hebben in weer een nieuwe carroussel, en nee, een ander type kan niet volgens onze nieuwe coach…) “Ik bel u volgende week terug” Dat was 14 dagen geleden…

    Lees meer...
    + Pluspunten: Keukencoaches
    - Minpunten: Monteurs After-sales Klachtafhandeling
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  4. Voor ons eerste koophuis waren we opzoek naar een keuken.
    Aangezien je dit niet elke dag doet vonden wij het best spannend.
    We kwamen uit bij I-Kook Etten-Leur.
    Vriendelijke verkoper en een mooie winkel.
    Alles werd goed uitgelegd en samen stelden we een mooie keuken samen.
    In het begin van het gesprek maakte de verkoper een schatting van wat het ongeveer ging kosten, daar gingen we natuurlijk ver overheen maar als we vandaag zouden bestellen kregen we de prijs die wij in gedachte hadden.
    Het was ondertussen al tegen sluitingstijd dus we voelde de druk.
    Achteraf gezien hadden we weg moeten gaan er een nacht over moeten slapen maar hebben toch maar getekend.
    De verkoper zei nog, ik had nooit verwacht jullie een keuken te verkopen, wij ook niet!
    Op het moment dat we thuis waren voelde we al dat we er waren “ingetrapt”.
    Het filiaal was ondertussen gesloten en we zagen dat dit dinsdag pas weer zou openen.
    De volgende dag hebben we naar een andere filiaal gebeld wat wel open was en ons verhaal uitgelegd.
    Ze vertelde me dat we gewoon konden annuleren en dat dit binnen 24 uur kosteloos kon maar we dan wel een mail moesten sturen.
    Dit hebben we gelijk gedaan en vandaag kregen we een reactie.
    Helaas pindakaas, hadden we maar niet moeten tekenen.
    We kunnen er vanaf maar dan wel voor 500€.
    Als er nu kosten waren gemaakt dan snap ik het en ook omdat we verkeerd zijn ingelicht door het andere filiaal.
    Maar ze houden voet bij stuk.
    We weten dat het onze eigen stomme fout is maar de service was voor het tekenen beter.
    Geen aanrader dus!

  5. Antwoord
    Horecia Sonnemans-Hessen 2 april 2022 op 17:17
    2.6
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    20
    Prijs/Kwaliteit
    40
    Verzending
    50

    Tijdens het bestellen was de service top. Levertijd en montage top. Alleen hebben wij last van een lekkende kraam waar wij al 3 keer contact over hebben gehad. De kraan zou vervangen worden en besteld worden. Nog steeds geen kraan binnen. Twee weken geleden viel de linkerkant van onze inductiekookplaat uit. De volgende dag direct gebeld en verzocht op spoed, vorige week zaterdag weet gebeld de medewerker was vergeten de melding door te zetten. Nu zijn wij weer een week verder en nog steeds geen monteur gezien.

    Ik zal in de toekomst zeker geen zaken meer doen met I-kook. Wat een slechte service zeg.

    Lees meer...
    + Pluspunten: Geen opdringerige verkoper.
    - Minpunten: Bij de levering ontbraken de lampjes, lekkende kraan en defecte kookplaat.
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd

Laat een reactie achter

Uw totale score

Als jij net je huis aan het verbouwen bent of een nieuwe woning in gaat trekken dan heb je natuurlijk een nieuwe keuken nodig. Zeker als je niet bekent bent met het kopen van een nieuwe keuken dan kan dit een flink karwij zijn. Je moet rekening houden met veel zaken en er zijn veel aanbieders op de markt. Het kopen van een keuken is niet in één dag gedaan en er moet goed over nagedacht worden. Het is een flinke uitgave dat vaak in de duizenden euro’s gaat lopen.

Iedere dag professioneel keukenadvies bij I-KOOK

Bij I-KOOK.nl staan dagelijks een team van keukencoaches voor je klaar in bijna twintig winkels. Er wordt niet opdringerig een keuken verkocht, zoals bij de concurrenten en er wordt echt tijd voor je vrijgemaakt. De verkoper kijkt naar je eisen, wensen en budget en stelt hiervoor een keuken samen die het beste bij jou past. De keuken wordt van jou en komt in jouw huis te staan, dus jij maakt de uiteindelijke keuze van bijvoorbeeld materialen en apparatuur. Bij I-KOOK.nl weten ze alles over keukens en kun je je laten inspireren. In de winkels kun je de nieuwste keukens zien en daarop je keuze baseren. Alle keukens zijn slim ingedeeld, zodat goed is voor het lichaam en ergonomisch is ontworpen. De keuken is tenslotte een echte werkplek waar dagelijks hard gewerkt wordt.

Op de website kun je met de speciale keukencreator je eigen keuken ontwerpen. De applicatie is interactief en makkelijk te begrijpen voor beginners. In de winkel kun je dit overlaten aan de keukencoach die jou helpt de keuken in te delen in de creator. Je kunt zelf de kleuren, het interieur en de apparaten bepalen. In de volgende steden kun je een vestiging van I-Kook.nl vinden: Almere, Leeuwarden, Bergen op Zoom, Oud-Beijerland, Capelle aan den IJssel, Oudehaske, Den Haag, Sittard, Etten-Leur, Sliedrecht, Hattem, Soesterberg, Hengelo, Veendam, Huissen, Veenendaal en Zaandam. De keuken kan opgehaald of gebracht worden, en bij I-KOOK betaal je geen aanbetaling. Het produceren van de keuken duurt natuurlijk even, aangezien dit speciaal voor jou gemaakt wordt. Er wordt van te voren een indicatie gegeven over wanneer de keuken klaar is en dan kan je de keuken ook daadwerkelijk verwachten. Op de meubelen en werkbladen krijg je maar liefst 5 jaar garantie, en op apparatuur is dat afhankelijk van de fabrikant.

I-KOOK ervaringen zijn positief

Buiten 123Klantervaringen kunnen klanten bij verschillende I-KOOK reviews achterlaten. Zo zijn de I-KOOK ervaringen bij andere websites bijzonder positief:

  • QASA score van 8.6/10 op basis van bijna 400 reviews
  • Feedback score van 9.4/10 op basis van bijna 800 reviews
  • Google score van 4.2/5 op basis van 10 reviews

Ook op de website zelf zijn bijna 2000 beoordelingen achtergelaten, waarvan de meeste positef.

Iets interessants gezien bij I-KOOK? Het is altijd belangrijk om eerst even de ervaringen en reviews van anderen te lezen. Zo weet je direct waar je aan toe bent, hoe er met problemen wordt omgegaan en of de website wel betrouwbaar is. Op 123Klantervaringen staat een overzicht van recensies van klanten die al eerder ervaring hebben gehad met I-KOOK. Zo lees je super makkelijk ervaringen van andere consumenten, die geschreven zijn door consumenten zoals jij en ik. Zo kan jij ook gemakkelijk je ervaring achterlaten op deze website om andere klanten jouw I-KOOK review te laten lezen.

Is I-KOOK betrouwbaar?

Voordelen keuken bestellen bij I-KOOK:

  • Bijna 20 vestigingen door heel Nederland
  • Alles in één professioneel advies met een eigen keukencoach
  • Advies is 100% vrijblijvend
  • CBW Erkend
  • 5 jaar garantie op keukenmeubelen en werkbladen

De I-KOOK.nl klantenservice

Service Kenmerken
Betaalmethoden PIN of contact bij chauffeur of in de winkel
Verzendkosten Offerte
Levertijd Offerte, afhankelijk van keuken
Bedenktijd Niet van toepassing
Retourneren Niet van toepassing

I-KOOK klachten

Waar mensen werken kunnen wel eens foutjes voorkomen en bij eerlijke reviews horen ook klachten. De meeste webshops doen hard hun best om problemen zo snel mogelijk op te lossen. Wij adviseren dan ook om eerst contact op te nemen met I KOOK bij problemen. Is er contact geweest en wil je toch je verhaal kwijt? Doe dit dan netjes, anders zijn wij genoodzaakt je review te bewerken of te weigeren.

I-KOOK kortingscode

Veel websites stellen voor een klein groepje consumenten kortingscodes beschikbaar om ze te laten profiteren van extra korting op hun aankopen. Deze codes zijn meestal geldig op het gehele assortiment of slechts een klein productgroep. Bij 123Klantervaringen plaatsen wij ook direct alle beschikbare kortingscodes, zodat je niet alleen alle ervaringen bij de hand hebt, maar ook alle voordelen. Indien er een I KOOK kortingscode beschikbaar is wordt deze hieronder getoond. Door op de rode knop te klikken wordt de kortingscode zichtbaar en kun je deze gebruiken.

I-KOOK
6.3 Totale Score
3 recensies
Uw recensie toevoegen
Bestelgemak
8.0
Klantenservice
4.3
Prijs/Kwaliteit
6.0
Verzending
7.0

Is I-KOOK betrouwbaar?

Wij controleren aan de hand van verschillende gegevens van I-KOOK of dit bedrijf betrouwbaar is. Denk hierbij aan een inschrijving in het handelsregister, een adrescontrole en er wordt gekeken of I-KOOK een keurmerk heeft. Op de pagina kan je reviews inzien van klanten die eerder een ervaring hebben gehad met dit bedrijf. Je krijgt ook de mogelijkheid om je eigen I-KOOK ervaring te delen met andere gebruikers.

Kan ik hier mijn eigen I-KOOK ervaring delen?

Ja, wij bieden de mogelijkheid om je eigen I-KOOK review te delen met onze bezoekers. Je I-KOOK beoordeling is eenvoudig te schrijven en de score wordt bepaald op basis van bestelgemak, klantenservice, prijs/kwaliteit en verzending (indien mogelijk).

Wat voor bedrijf is I-KOOK?

I-KOOK is vooral actief in de categorie Wonen huis en tuin. Het kan zo zijn dat I-KOOK ook actief is in andere sectoren.

Wordt mijn I-KOOK review geplaatst?

Wanneer een review in strijd is met onze regels dan behouden wij het recht om de review niet te publiceren. Bijvoorbeeld bij grof taalgebruik of negatieve reviews die geplaatst zijn via een proxy.

123Klantervaringen
Logo