Amazon ervaringen en reviews

Gratis Amazon Prime
Gratis Amazon Prime
Amazon
Gratis Amazon Prime
Gratis Amazon Prime
7 Opmerkingen van Amazon
Toon alles Handigst Hoogste Beoordeling Laagste Beoordeling Uw recensie toevoegen
  1. 5
    Bestelgemak
    100
    Klantenservice
    100
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    100

    Ik bestelde al een lange tijd mijn producten uit DE of UK. Ben blij dat ze nu in NL zitten. Met Amazon Prime ook nog eens gratis verzending. Ze gaan Bol en Coolblue kapot maken

    Lees meer...
    + Pluspunten: Gratis verzending Sneller nu ze in NL zitten Zieke prijzen
    Nuttig(1) Niet nuttig(2)U hebt al gestemd
  2. 4.85
    Bestelgemak
    90
    Klantenservice
    100
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    100

    Erg tevreden over de service van amazon, ook tijdens alle coronavirus chaos.

    Lees meer...
    + Pluspunten: Goede prijzen Veel aanbod Snel verzonden Gratis prime
    Nuttig(1) Niet nuttig(1)U hebt al gestemd
  3. 0.5
    Bestelgemak
    10
    Klantenservice
    10
    Prijs/Kwaliteit
    10
    Verzending
    10

    Wilde een Samsung A80 telefoon bestellen waarbij stond: Op voorraad en Verzonden en verkocht door Amazon.nl. Maar toen ik hem in de winkelwagen had liggen kreeg ik de volgende melding: Dit artikel kan helaas niet worden verzonden naar het door u geselecteerde adres. Meer informatie. U kunt het leveradres wijzigen of het artikel verwijderen uit uw bestelling. Wat heel bijzonder is aangezien de zwarte variant wel besteld kon worden, maar deze was duurder. Contact opgenomen met de klanten’service’. Een of ander COVID19 excuus wat kant nog wal raakt aangezien de zwarte wel gewoon bezorgt kon worden. Op het moment dat ik om een oplossing vraag krijg ik te horen ‘wij zijn slechts de klantenservice’. Raar, naar okay, dus ik vraag op mijn beurt wie kan ik dan bellen of mailen? Dus wie kan met wel helpen om het probleem op te lossen? Toen kreeg ik dit antwoord: ‘U bent al op het juiste afdeling
    u zult niet andere antwoord krijgen, er is niemand die het probleem op kan lossen’

    Sorry hoor, dit slaat toch nergens op? Dit verwacht je van een klein webwinkeltje maar toch niet van zo’n gigantisch bedrijf?!?

    Lees meer...
    + Pluspunten: Heb ik helaas niet kunnen vinden.
    - Minpunten: Kunnen niet leveren wat volgens de website op voorraad is en verzonden wordt door hen zelf. Je kan niemand spreken die een oplossing kan bieden. De klantenservice bied geen service
    Nuttig(1) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  4. Zoals je zult begrijpen is het voor ons als klein bedrijf momenteel wel een rampzalige tijd (uiteraard is de situatie voor niemand leuk; dat realiseren we ons goed), aangezien letterlijk het al onze opdrachten de afgelopen weken gecanceld zijn  Gelukkig is het leeuwendeel van onze klanten zeer betrokken en vol begrip en komen we met hen tot een oplossing die voor beide zijden tot tevredenheid stemt.
    Wij bieden dan ook het volgende aan:
    1. Verplaatsing van activiteiten. Dit bieden we kosteloos aan (ondanks het vele extra werk) en dit geniet sterk onze voorkeur; wel hanteren wij als stelregels hierbij:De nieuwe datum moet op een ‘vrije’ datum vallen: dus wij ontvangen graag een voorstel voor 3 data.
    De nieuwe datum dient in dit lopende schooljaar te vallen.Het voorstel qua data ontvangen we graag z.s.m. maar uiterlijk binnen twee weken (dit omdat we zoals gezegd veel annuleringen hebben en ook nog gaan krijgen naar verwachting, qua planning wordt het dus nog een hele uitdaging voor ons)Er geldt een aanbetaling van 50% bij verplaatsing na definitief akkoord.2. Annulering van de activiteit: dit geniet uiteraard niet onze voorkeur, maar soms kiezen opdrachtgevers hier nadrukkelijk voor.In principe hanteren wij in geval van annulering het volgende conform onze algemene voorwaarden:

    —————————————————————————————————————————-Een Overeenkomst kan door de Opdrachtgever worden geannuleerd. In dat geval is de Opdrachtgever een percentage van de overeengekomen prijs verschuldigd, afhankelijk van de periode voorafgaand aan de overeengekomen uitvoeringsdatum waarop annulering plaatsvindt. T.o.v. de annuleringsperiode gelden hiervoor de volgende percentages.

    ▪ Bij annulering tot 6 weken voor de geboekte Activiteit: 25 %*
    ▪ Bij annulering tot 3 weken voor de geboekte Activiteit: 50 %*
    ▪ Bij annulering tot 2 weken voor de geboekte Activiteit: 75 %*
    ▪ Bij annulering binnen de laatste 2 weken voorafgaand aan de geboekte Activiteit: 100 %*

    *Alle kosten i.v.m. annulering worden in rekening gebracht exclusief reis- en/of materiaalkosten. 
    —————————————————————————————————————————–  

    Gezien de bijzondere omstandigheden, kunnen we uit coulance soms wat water bij de wijn doen, maar geheel kosteloos annuleren is helaas geen optie. Dit zit hem in het feit dat ons (kantoor-) werk er al op zit en wij daar anders geen enkele compensatie voor tegemoet kunnen zien. De verhouding kantoorkosten uitvoering is bij onze boekingen gemiddeld namelijk 40% 60% in effectieve uren. M.a.w. – voordat er überhaupt iets uitgevoerd wordt bij jullie op school is een groot deel van onze kosten al gemaakt.  
    Je betaalt in dat geval dus niet voor de uitvoering maar puur en alleen de kosten die wij hebben moeten maken om deze aanvraag tot stand te brengen. De hoogte van dit bedrag hangt wel altijd af van de termijn van definitieve annulering t.o.v. de uitvoering. Deze bepalen we aan de hand van jullie wensen uiteraard
    Hoe dan ook, ik hoor graag hoe jullie er in staan en mochten jullie ideeen m.b.t. de boeking verneem ik deze graag.

  5. 4.1
    Bestelgemak
    80
    Klantenservice
    100
    Prijs/Kwaliteit
    100
    Verzending
    50

    Jas besteld die door DHL geleverd zou zijn, helaas niks mogen ontvangen van DHL.
    Super netjes en snel te woord gestaan door de klantenservice van Amazon.nl
    Ze begrepen de situatie en hebben een onderzoek bij DHL opgestart. Na een aantal dagen opnieuw contact gehad met Amazon.nl en weer netjes te woord gestaan. Ze hebben het probleem opgelost door mijn geld terug te storten en 10 euro korting te geven voor een nieuwe jas.
    Ik ga hier zeker nogmaals bestellen en mijn complimenten voor de medewerkers van de klantenservice!

    Lees meer...
    + Pluspunten: Jas besteld die door DHL geleverd zou zijn, helaas niks mogen ontvangen van DHL. Super netjes en snel te woord gestaan door de klantenservice van Amazon.nl Ze begrepen de situatie en hebben een onderzoek bij DHL opgestart. Na een aantal dagen opnieuw contact gehad met Amazon.nl en weer netjes te woord gestaan. Ze hebben het probleem opgelost door mijn geld terug te storten en 10 euro korting te geven voor een nieuwe jas. Ik ga hier zeker nogmaals bestellen en mijn complimenten voor de medewerkers van de klantenservice!
    - Minpunten: Levering door DHL
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  6. 4
    Bestelgemak
    80
    Klantenservice
    60
    Prijs/Kwaliteit
    80
    Verzending
    100

    I needed a new MacBook. Ordered online and delivered right on time.

    Lees meer...
    + Pluspunten: Bestelgemak kan beter. Goed voorbeeld is bijvoorbeeld Coolblue.
    Nuttig(0) Niet nuttig(0)U hebt al gestemd
  7. besteld 4DRC F4 GPS-drone, krijg een merkloze drone, een heel andere dan de bestelde.

Laat een reactie achter

Uw totale score

Gratis Amazon Prime - Snellere bezorging en Prime Video
Probeer Amazon Prime 30 dagen gratis uit en profiteer van gratis verzending

Amazon is een Amerikaanse webwinkel dat in 1994 opgericht is door Jeff Bezos. De webwinkel zelf opende haar deuren in 1995. In eerste instantie werden alleen boeken verkocht, maar het assortiment groeide snel toen er ook een grote vraag was naar andere producten. Dit is vergelijkbaar met Bol.com die ook begon als media bedrijf voor boeken. Toen het assortiment werd uitgebreid groeide Amazon met een hoge snelheid. In ongeveer 10 jaar tijd steeg de omzet naar 100 miljard dollar.

Twee jaar na het openen van de winkel ging het bedrijf al naar de beurs. 3 miljoen aandelen werden voor $16 per stuk verkocht, de huidige Amazon koers per aandeel is ongeveer $2000 per aandeel.

Amazon is actief in Amerika, Europa en Azië

Amazon heeft webwinkels in Amerika en Europa. Ze zijn nog niet ieder Europees land gevestigd, maar dit is wel de ambitie. Het bedrijf heeft in elk land waar ze actief zijn een zeer groot marktaandeel de afgelopen jaren gewonnen. De webwinkel is actief in Amerika, Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Japan en China. In Nederland zullen ze in 2020 hun deuren openen. De webshop is wel al actief, maar ze verkopen hier alleen e-books. Nederlanders bestellen hun producten uit de Duitse Amazon webshop die ook steeds populairder wordt in Nederland.

Wanneer Amazon daadwerkelijk in Nederland gevestigd is zal dat ervoor zorgen dat Coolblue en Bol.com hun strategie moeten aanpassen. Analisten voorspellen zelfs de ondergang van de kleinere webshops. Amazon biedt producten tegen extreem lage prijzen, waarbij ze soms zelfs verliezen maken. De verliezen trekken ze weer recht door de winsten uit andere webshops en andere diensten.

De kleinere spelers kunnen hier niet tegen concurreren en zullen na verloop van tijd de deuren sluiten. Dit is dat ook de strategie van Amazon. In Nederland is de kans zeer aannemelijk dat er gekozen gaat worden voor de laagste prijs.

Amazon biedt ook andere diensten

Amazon is niet alleen een internationale webwinkel, maar ze bieden ook andere diensten. Zo hebben ze Amazon Web Services en bieden ze hiermee schaalbare cloud services aan. Hun concurrent is Microsoft en Amazon heeft hierin het grootste aandeel. Een groot gedeelte van de winsten worden dan ook behaald met de cloud dienst.

Verder heeft Amazon ook Amazon Prime. Dit is een soort concurrent van Netflix en Disney Plus. Dit is nog niet zo heel populair in Nederland, maar het wordt vaak als een upsell gebruikt als je winkelt bij Amazon. Zo krijg je tegen een vast bedrag per maand gratis verzending in de webshop en ook nog toegang tot Amazon Prime. Als mensen toegang hebben tot de dienst dan zullen ze het ook gaan gebruiken.

Amazon ervaringen zijn bijzonder goed

De Amazon ervaringen van klanten zijn zo goed, dat ze in andere landen minder zoeken in zoekmachines naar producten. Een klant gaat nu zelfs direct naar Amazon, omdat ze er vrijwel zeker van zijn dat Amazon de laagste prijs biedt. Daarnaast is de service zo goed qua verzending en retourneren dat ze hier geen zorgen over hoeven te maken. De goede ervaring met Amazon straalt vertrouwen uit en zorgt dat ze een groter marktaandeel krijgen. In Duitsland shopt meer dan 50% bij Amazon.

Amazon doet het niet alleen

Amazon koopt niet alleen de producten in maar doet dit samen met partners. Iedereen kan gebruikmaken van het Amazon partnerplatform om zijn goederen daar te verkopen. Amazon regelt de verscheping, klantenservice en retouren, en de partner verkoopt op het platform. Op die manier kunnen ze meer producten aanbieden en worden ze nog groter. Bedrijven als Bol.com en Blokker doen dit ook in Nederland. Bekijk dit artikel als je zakelijk wil verkopen op Bol.com.

123Klantervaringen adviseert jou om altijd eerst Amazon reviews en ervaringen te lezen van andere consumenten. Op deze pagina kun je eenvoudig je eigen Amazon review achterlaten, en beoordelingen lezen van klanten die hier eerder een aankoop hebben gedaan. Zo weet je direct of het bedrijf eerlijk handelt, goed met haar klanten omgaat en daadwerkelijk producten uitlevert. 123Klantervaringen toont niet alleen de mogelijkheid om je eigen recensie achter te laten, maar laat ook meer informatie over de webshop zien. Denk hierbij aan de voor- en nadelen, contact en bedrijfsinformatie en eventuele kortingen en acties. Zo heb je alles eenvoudig op één pagina. Lees hier eenvoudig ervaringen, die geschreven zijn door klanten voor klanten. Heb je zelf een ervaring, laat dan een Amazon review achter voor ander bezoekers.

Is Amazon betrouwbaar?

Voordelen producten bestellen bij Amazon.nl:

  • Hoge naamsbekendheid
  • Marktleider in meerdere landen
  • Beursgenoteerd
  • Altijd gratis verzending met Amazon Prime

De Amazon klantenservice

Service Kenmerken
Betaalmethoden o.a. iDEAL, PayPal en creditcard
Verzendkosten Gratis vanaf € 29, anders € 1,99
Levertijd 2 werkdagen
Bedenktijd 30 dagen
Retourneren Gratis

Amazon klachten

Het komt natuurlijk wel eens voor dat een bedrijf een fout maakt. In de meeste gevallen is dit op te lossen door contact met het bedrijf op te nemen, en het probleem uit te leggen. Het bedrijf zal dan een passende oplossing verzinnen voor jouw probleem. In sommige gevallen kan het zijn dat je er niet uitkomt met de webshop. Indien je een Amazon klacht hebt, én het al met het bedrijf besproken hebt, dan kun je deze hier achterlaten. Houd er wel rekening mee dat je je klacht netjes formuleert. Anders zijn wij genoodzaakt je review te bewerken of te weigeren.

Amazon kortingscode

Wil jij producten kopen met extra korting? Dan kan dat met een Amazon kortingscode. Een hoop websites stellen code’s ter beschikking om klanten te laten profiteren van extra korting. Deze coupons zijn soms moeilijk te vinden, daarom hebben wij van 123Klantervaringen.nl alle beschikbare Amazon kortingscodes op onze website geplaatst. Zo heb je niet alleen alle reviews op een centrale plek, maar ook je kortingen. De regels van de code staan toegelicht het aanbiedingen venster. Door op de rode knop te klikken wordt de kortingscode zichtbaar en kun je deze gebruiken.

Amazon
7.4 Totale Score
5 recensies
Uw recensie toevoegen
Bestelgemak
7.2
Klantenservice
7.4
Prijs/Kwaliteit
7.8
Verzending
7.2

Is Amazon betrouwbaar?

Wij controleren aan de hand van verschillende gegevens van Amazon of dit bedrijf betrouwbaar is. Denk hierbij aan een inschrijving in het handelsregister, een adrescontrole en er wordt gekeken of Amazon een keurmerk heeft. Op de pagina kan je reviews inzien van klanten die eerder een ervaring hebben gehad met dit bedrijf. Je krijgt ook de mogelijkheid om je eigen Amazon ervaring te delen met andere gebruikers.

Kan ik hier mijn eigen Amazon ervaring delen?

Ja, wij bieden de mogelijkheid om je eigen Amazon review te delen met onze bezoekers. Je Amazon beoordeling is eenvoudig te schrijven en de score wordt bepaald op basis van bestelgemak, klantenservice, prijs/kwaliteit en verzending (indien mogelijk).

Wat voor bedrijf is Amazon?

Amazon is vooral actief in de categorie Elektronica. Het kan zo zijn dat Amazon ook actief is in andere sectoren.

Wordt mijn Amazon review geplaatst?

Wanneer een review in strijd is met onze regels dan behouden wij het recht om de review niet te publiceren. Bijvoorbeeld bij grof taalgebruik of negatieve reviews die geplaatst zijn via een proxy.

123Klantervaringen
Logo